Coraz więcej spraw załatwiamy przy użyciu urządzeń mobilnych – służą nam do pracy, rozrywki i kontaktów z bliskimi, używamy ich do robienia zakupów i korzystamy z bankowości. Z tego powodu kupujemy urządzenia coraz bardziej zaawansowane, a co za tym idzie droższe i dodatkowo przechowujemy na nich wiele wrażliwych danych. Warto więc rozważyć ubezpieczenie urządzeń mobilnych, które uchroni nas przed skutkami uszkodzenia czy nawet utraty urządzenia.

Co obejmuje ubezpieczenie urządzeń mobilnych?

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego oferują nam różne podmioty – sklepy z elektroniką, operatorzy telefonii komórkowej, ubezpieczyciele. Zanim podejmiemy decyzję, które ubezpieczenie wybrać, warto przyjrzeć się ofertom. Ochronę smartfona możemy wykupić w formie usługi (mniej skomplikowana forma) lub ubezpieczenia (regulowane przez prawo ubezpieczeniowe). Bez względu na formę, należy przeczytać regulamin usługi lub Ogólne Warunki Ubezpieczenia i sprawdzić zakres ochrony, warunki czy terminy, do jakich zobowiązuje się usługodawca bądź ubezpieczyciel.

Wg raportu CBOS-u 92% Polaków korzysta z telefonów komórkowych (w tym ok. 70% ze smartfonów). Najczęściej zgłaszane usterki telefonów dotyczą uszkodzeń wyświetlacza. Cena naprawy może sięgać nawet wartości naszego urządzenia. Warto wybrać takie ubezpieczenie lub usługę, które obejmie naprawę oraz wymianę wyświetlacza lub telefonu (zależnie od potrzebnego zakresu), gdy ulega on awarii.

Istotnymi elementami produktu są usługi dodatkowe towarzyszące ochronie urządzenia. Warto zdecydować się na usługę lub ubezpieczenie, które oferuje nam transport door-to-door, dzięki temu nasze urządzenie zostanie odebrane przez kuriera i dostarczone nam pod wskazany adres po naprawie. Trzeba też zwrócić uwagę, do jakiego serwisu trafia nasz sprzęt – najlepiej, by trafiał do autoryzowanych punktów, które wykonują naprawy z zachowaniem gwarancji producenta i przy użyciu oryginalnych części.

W przypadku produktów ubezpieczeniowych warto sprawdzić również, czy obejmują ryzyko kradzieży. Jeśli wchodzi ona w skład ubezpieczenia, dobrze zapoznajmy się z warunkami wypłaty odszkodowania. Niektóre regulaminy lub Ogólne Warunki Ubezpieczenia zawiera informację, że do realizacji świadczenia ubezpieczeniowego dojdzie tylko wtedy, gdy kradzież zostanie zgłoszona w ciągu 24 godzin od zdarzenia. Warto zadbać o to, by wykupiona przez nas polisa gwarantowała wypłatę równowartości skradzionego sprzętu.

Co jeszcze powinniśmy wziąć pod uwagę?

Doświadczenie pokazuje, że w wakacje zdarza się zdecydowanie więcej uszkodzeń telefonu niż w ciągu innych okresów w roku. Dlatego warto sprawdzić przez zakupem, czy ubezpieczenie lub usługa obejmuje zdarzenia, do których doszło nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami. Będzie to miało szczególne znaczenie nie tylko podczas wakacji, ale i w przypadku osób, które dużo podróżują przez cały rok. Inną sprawą wartą uwagi jest kwestia, z czyjej winy doszło do uszkodzenia albo utraty sprzętu oraz czy dotyczy to tylko właściciela, czy też innych osób, np. dzieci. Wreszcie należy zwrócić uwagę, czy jest określony roczny limit zgłoszonych uszkodzeń lub szkód, które możemy zgłosić.

Inspirowane: digitalcaregroup.pl – serwis smartfonów i tabletów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here