Wizytówka jest podstawą w marketingu. Jej projekt musi zwracać na siebie uwagę klienta, a jednocześnie wyglądać poważnie – na tyle, aby wywrzeć na nim wrażenie i skłonić do współpracy. Najpopularniejsze są wzory o wymiarach 85×55 mm; jest to rozmiar karty kredytowej – zmieszczą się więc w każdym portfelu. Czasami przedsiębiorcy decydują się na niestandardowe kształty lub na wizytówki składane, które pozwalają zamieścić mini opis usług. Obecnie rynek bardzo szybko się rozwija, a w sieci wręcz roi się od stron na których można samodzielnie wykonać projekt, wykorzystując gotowe szablony i elementy. W takim przypadku możemy być pewni, że nasze wymagania co do wizytówki zostaną spełnione.

Popularne trendy we wzorach wizytówek

Jak w modzie, tak i w designie panują pewne trendy projektowania materiałów reklamowych. Obecnie możemy zauważyć takie wyróżniki nowoczesnych wizytówek:

  • Minimalizm – proste, modernistyczne i bardzo estetyczne wzory. Dobry wybór dla firm  związanych z techniką i innowacjami technologicznymi.
  • Wykrawanie (sztancowanie) – przy pomocy wykrojnika wykonywane są wycięcia w środku wizytówki, ogranicza nas jedynie rozmiar. Niestety wadą takiego rozwiązania jest zmniejszona odporność na zginanie.
  • Hot stamping – technika tłoczenia na gorąco, w której przy użyciu matryc i stempli uzyskiwane są wzory posrebrzane i pozłacane. Formy pozwalają na przeniesienie najmniejszych detali, przy zachowaniu bardzo dobrej jakości druku. Wykorzystanie hot stampingu powoduje, że nasza wizytówka prezentuje się bardzo elegancko.
  • Embossing (wytłaczanie) pozwala nam uzyskać uwypuklone, trójwymiarowe wzory. Zdobienia zrobione przy użyciu tej techniki są bardzo trwałe i dobrze widoczne. Możemy uzyskać efekt przestrzenny, który jest bardzo korzystny dla oka. Nasze logo wykonane przy pomocy embossingu będzie wyglądać nowocześnie i oryginalnie.
  • Cytaty – dołączenie inspirującego cytatu lub po prostu motta naszej firmy, może być ciekawym chwytem marketingowym – z pewnością doda nam profesjonalizmu w oczach kontrahenta.
  • Nietypowe wzory – popularność w szybkim tempie zdobywają zarówno wizytówki różnokolorowe, jak i czarno–białe. Paleta kolorów przy obecnych technologiach druku jest praktycznie nieograniczona. Bardzo modernistycznie wyglądają również wzory geometryczne lub optic–art, chociaż przy ich wyborze warto się dobrze zastanowić, czy będą współgrać ze specyfiką firmy.

Oczywiście możemy mieszać te różne trendy i techniki oraz dostosowywać je do własnych potrzeb. Typowym materiałem wybieranym do wydruku wizytówek jest papier, lecz i ta tendencja się zmienia. Coraz częściej ludzie w rozmaitych branżach decydują się na wizytówki wykonane np. z drewna, plastiku czy surowców z recyklingu. Musimy pamiętać, że wizytówka musi odpowiadać powadze naszego stanowiska.

źródło: fourcolors.com.pl – sztancowanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here