Banery wykorzystywane są do promocji konkretnych produktów i usług oraz do promowania istnienia konkretnych firm, marek lub partii politycznych. Wielkoformatowe wydruki umieszczane są na elewacjach lub ogrodzeniach. Do ekspozycji tego typu reklam często wykorzystuje się również specjalne rusztowania reklamowe. Druk banerów to dość skomplikowany proces. Wykonanie tego rodzaju zadania najlepiej zlecić profesjonalnej firmie poligraficznej, która specjalizuje się w wykonywaniu druku solwentowego. Plotery solwentowe są bowiem idealnie przystosowane do wiernego odwzorowania projektu i kolorystyki. Sprawdź, jak przygotować projekt banera i plik do druku oraz jak kształtują się aktualnie obowiązujące ceny w Warszawie.

Projekt banerów reklamowych

Projekt banera reklamowego powinien być minimalistyczny. Wówczas treść będzie czytelna dla odbiorcy, który dzięki temu zdecydowanie łatwiej zapamięta najważniejsze informacje. Na banerach powinno więc przede wszystkim znaleźć się logo firmy, dane teleadresowe i chwytliwe hasło oraz opcjonalnie przyciągająca uwagę grafika. Poszczególne elementy nie mogą być zbyt małe, a napisy powinny zostać umieszczone w widocznym miejscu i w odpowiednio dobranym rozmiarze, co pozytywnie wpłynie na wielkoformatowy druk banerów. Warszawa pełna jest tego typu reklam, dlatego projekt musi się wyróżniać na tle konkurencyjnych banerów.

Jak przygotować plik do druku?

Baner reklamowy można wydrukować dość szybko, pod warunkiem jednak, że zostanie on odpowiednio przygotowany. Do docelowego rozmiaru najczęściej należy doliczyć spady drukarskie, które zwykle wynoszą 20 mm. Najbezpieczniej jednak umieścić najważniejsze elementy na reklamie w odległości około 50 mm od krawędzi, co pozwoli wyeliminować ryzyko przysłonięcia tekstu. Rozdzielczość pliku powinna być niemniejsza niż 720 dpi. Projekt w skali 1:1 należy przesłać w formacie TIFF lub JPG.

Baner reklamowy – cena

Ceny banerów reklamowych są bardzo różnorodne i zależą one od wielu indywidualnych czynników. Druk banerów w Warszawie wyceniany jest najczęściej za 1m2 i zwykle drukarnie zastrzegają, iż jest to minimalny wymiar, jaki można zamówić. Koszt standardowego banera w wersji jednostronnej, wzmocnionego poprzez zgrzew i zaoczkowanego co 50cm kółkami fi10mm oscyluje w granicach od 20 do 30 zł za m2. Ostateczny koszt za m2 może się zmienić z uwagi na wielkość formatu. Drukarnie bardzo często oferują bowiem niższe ceny, jeśli zamówienie obejmuje nieco większy format. Podstawowym i najpopularniejszym materiałem wykorzystywanym do druku jest frontlit laminowany o gramaturze 510gr. Trzeba jednak mieć na uwadze, iż jest on używany do produkcji reklam krótko i średniookresowych. Większą wytrzymałością charakteryzują się materiały powlekane i powlekane wzmacniane o nieco wyższej gramaturze. Drukarnie często oferują promocyjne ceny przy zamówieniu większej ilości jednego projektu. Koszty związane z wydrukiem banerów wyborczych będą więc nieco niższe niż w przypadku banerów firmowych drukowanych w niewielkich ilościach. Drukarnie bardzo często oferują także wykonanie projektu graficznego banera reklamowego, którego koszt również wyceniany jest indywidualnie.

Źródło: Shark Design – drukarnia Warszawa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here